iPad

Kom godt i gang med at bruge din iPad til oplæsning af mails, tekster fra internettet og trykte tekster

Disclaimer: Vi oplever i øjeblikket nogle problemer med at videoerne her på siden ikke vises på alle enheder, eller browsere. Mens vi prøver at finde en løsning på problemet henviser vi til at du kan tilgå videoerne direkte på vores YouTube kanal, hvis de ikke vises her på siden.

Vi har her på hjemmesiden lavet nogle videoer, der viser, hvordan du kommer godt i gang med at bruge din iPad til oplæsning af mails og tekster fra internettet og trykte tekster. Du kan også se videoer, der viser, hvordan du kan få hjælp til at skrive mails, tekster osv.

På denne side vil vi kun gennemgå videoer til Apple iPad.

Brugere med en Android tablet skal i stedet gå til siden Android tablet.

Hvis du har spørgsmål, eller brug for yderligere information er du velkommen til at kontakte læsekonsulent Lars Holm Svendsen. Du kan finde hans kontaktinformationer her på siden, eller under fanen 'Medarbejdere'.

Læs Word fil på iPad

Videoen viser, hvilke grundindstillinger, du skal lave, for at få din iPad til at læse en Word fil højt.

Læs og skriv på din iPad

Appen AppWriter kan hjælpe med at læse og skrive på iPad, fra eksempelvis pdf-filer og kan tage et foto af en tekst, som så kan blive læst højt for dig. AppWriter er desværre ikke gratis, men kan hentes i Apples App Store. Vi har produceret 3 videoer med AppWriter som gennemgår de forskellige funktioner.

Video 1

Videoen viser, hvordan man laver de rigtige indstillinger i appen AppWriter før man tager appen i brug.

Video 2

Videoen her viser, hvordan man kan skrive og få læst tekst højt på en iPad med appen AppWriter.

Video 3

Videoen viser, hvordan man kan få AppWriter til at hjælpe sig med at få læst en tekst højt, man har taget et foto af.
Videoen viser også, hvordan man sender en pdf fil over i AppWriter og får AppWriter til at læse pdf filen højt.