iPhone

Du har en iPhone

Disclaimer: Vi oplever i øjeblikket nogle problemer med at videoerne her på siden ikke vises på alle enheder, eller browsere. Mens vi prøver at finde en løsning på problemet henviser vi til at du kan tilgå videoerne direkte på vores YouTube kanal, hvis de ikke vises her på siden.

Her på siden kan du se en række videoer og afspilningslister, som viser dig hvordan du får din iPhone til at læse sms'er højt, at indtale en sms og hvordan du kan hjælp til at stave, når du skriver en sms.

Hvis du har spørgsmål, eller brug for yderligere information er du velkommen til at kontakte læsekonsulent Lars Holm Svendsen. Du kan finde hans kontaktinformationer her på siden, eller under fanen 'Medarbejdere'.

Oplæsning på iPhone

Videoen viser, hvordan du hurtigt og nemt kan slå den indbyggede talefunktion i en iPhone til. Når talen er aktiveret, kan du få læst dine sms'er højt. Du kan også få læst andre tekster højt, eksempelvis tekster på internettet og mail.

Denne video viser, hvordan du hurtigt og nemt kan slå den indbyggede talefunktion i en iPhone til. Og bruger den til oplæsning af tekst på internettet eller lignende.

Tal en sms

Med den rigtige indstilling på din iPhone kan du tale dine sms'er ind - Tal til telefonen og iPhone laver lyden om til tekst. Videoen viser, hvordan du gør dette

Få ordforslag til sms

Appen - AppWriter Pocket - giver mulighed for at få stave- og ordforslag, når du skal skrive en sms. Herefter kan du få læst sms højt, inden du sender den. I denne afspilningsliste forklares det i den første video hvordan AppWriter Pocket installeres på din telefon og i video 2 hvordan AppWriter Pocket bruges.

Du kan navigere frem og tilbage imellem videoerne via knapperne 'Næste' [»] og 'Forrige' [«]i videoafspilningsvinduet.

Tag et billede og få tekst læst højt

Med din iPhone har du også mulighed for at tage et billede af en tekst og få teksten læst højt. Det gøres ved hjælp af appen Prizmo. Denne afspilningsliste indeholder tre videoer, som viser hvordan du installerer og anvender Prizmo.