Satellitten

Satellitten er et godt tilbud til dig, der ønsker en STU, hvor du virkelig prøver kræfter med voksenlivet.

Undervisningen vil primært foregå i vores selvstændige og store lejlighed beliggende på Færøvej i Slagelse. Du vil blive undervist på et hold mellem 4-7 elever.

Undervisningen tager selvfølgelig udgangspunkt i din uddannelsesplan, men der er en stor mulighed for, at du sætter dit eget og individuelle præg på din uddannelse.

Udover undervisningen og det sociale samvær på Færøvej, så er er der også mulighed for fællesskaber og samvær med den øvrige del af STU, hvis det ønskes og giver mening for dig.

Dvs. at du selvfølgelig har mulighed for at få i Interessefag og Studiefag som f. eks musik, kunst eller e-sport m.fl. Læs mere om fagene her på hjemmesiden.

I Satellitten tilbydes du også undervisning i vedligeholdende dansk, matematik og engelsk samt prøveforberedende dansk og matematik.

Undervisningen foregår primært i lejligheden og erhvervspraktik i det omkringliggende samfund. Du vil opleve nærmiljøet i form af praktikker og fritidsliv med foreninger og kultur. Undervisningsforløb eller sociale aktiviteter om eftermiddagen og aftenen eller i weekender kan derfor også være en del af det, du prøver i Satellitten.